A Hhvtv. 43. § (5) bekezdés a) és b) pontja alapján az egységes állami horgászokmány (állami horgászjegy és horgász fogási napló) megsemmisülését vagy elvesztését a horgásznak haladéktalanul be kell jelentenie a MOHOSZ azon forgalmazási pontján, ahol számára az okmány kiadásra került, tehát ahol az állami jegyet kiváltotta! Ha itt az egységes állami horgászokmány forgalmazása megszűnt, akkor közvetlenül a MOHOSZ felé vagy a helyi megyei szövetség felé.
Ezt követően az egységes állami horgászokmány megsemmisülését vagy elvesztését a forgalmazó haladéktalanul köteles az egységes Horinfo rendszerben jelenteni és rögzíteni. Ezt a megyei szövetség fogja a rendszerben jöváhagyni.
Jóváhagyást követően pedig már a forgalmazó új állami jegyet adhat ki.
Röviden, tömören:
1. Haladéktalan bejelentés a forgalmazónál, egyesületnél.
2. A forgalmazó(horgászbolt v. egyesület) továbbiítja a Horinfo rendszerben.
3. A rendszerben a szövetségi jóváhagyást követően kiadható az új jegy.
4. Az új állami jegy esetében már az 5500Ft-os szövetségi hozzájárulást nem kell megfizetni.